Tuesday 24 March 2015

Persiapan birthday suci

Alhamdulillah sabtu yang lalu, aku dan pakyong telah mengadakan satu majlis ulangtahun birthday anak perempuan kami, anggun suci yang ke 3 tahun. Majlis kecil-kecilan je. Jadi harap maaf pada yang aku tak sempat nak invite. Takpe next time inshaAllah akan ku jemput.

Gambar sekitar majlis tak dapek lagi ku nak update sebab belum sempat transfer . So untuk entry kali ni, aku just nak ceritakan persiapan aku sebelum majlis bermula. Buat kenang-kenangan untuk masa hadapan.

Birthday uci ni aku dah plan 2 bulan before majlis. Oleh sebab aku yang paling excited nak buat, jadinya keseluruhan majlis aku yang kena plan. Tapi takpe sebab aku pun banyak masa lapang kat rumah. Sambil-sambil boleh aku usha kat blog orang lain camne dorang plan untuk birthday anak memasing. Pakyong sebagai menteri kewangan aku. Hahahaha. Aku tanya dia siap-siap berapa yang dia budget untuk majlis tu nanti. Sebab senang aku nak plan, mintak quotation suma. 

So pertama sekali mestila aku pikirkan tema ape untuk birthday uci. So since suci ni suka sangat dengan barney, aku pun decide untuk buat tema barney. Sebab bukan uci je yang suka barney, mak dia pun same. Hahaha. I love you you love me.. Lalalalala...

Then, plan berapa orang guest. Sape yang nak dijemput. Dah dapat anggaran berapa orang tetamu, so boleh plan kat mane tempat nak buat. Memula ku pikir nak buat kat kfc. Sebab ade package makan skali. Then pakyong bagi idea buat kat tempat yang kitorang selalu bawak uci wahyu main which is Kidz Paradise. So lepas usha harga, package, terms and conditions suma, oklah proceed buat kat situ. Call dorang booking sesiap. Kitorang decide ambik slot petang untuk hi-tea.

Then of course bab makan-makan. Thank you kat kawan aku Ruby yang tolong recommendkan catering Tanglin ni. Aku sangat berpuas hati. 

Lepastu aku nak buat goodie bag. Buat sikit-sikit je janji ade. Pakyong memula tak bagi buat sebab katenye package tu dah temasuk set happy meal untuk kids. Ade toys sekali. Tapi takpela, disebabkan aku ni mak yang over excited, dendiam aku contact orang yang bleh buatkan sticker untuk mineral wrapper, goodie bags, banner. Hahaha. Ni baru birthday, esok-esok anak nak kawin aku yang duk over kat situ. 




Order mineral wrapper. Beli mineral sendiri pastu tepek je situ.





Goodies. Simple jer. Just letak gula-gula and chocolate je untuk bebudak.

So far itu je kot yang aku nak update untuk entry ni. Ngantukkkk ya amat.. Huhuhuhu! Jom lah kita tido.. 

4 comments: