Thursday 5 March 2015

Lauk hari ni

Semalam before tido aku dah set siap-siap dalam kepala nak masak lauk apa harini. sebab anak-anak takleh takde nasik. padahal aku yang takleh takde nasik hahahaha. so ingat nak masak 1 lauk untuk anak-anak, 2 lauk untuk aku dan pakyong. tapi lauk anak-anak tu kira lauk aku gak la. hehehehe.

lauk anak-anak memandangkan pakyong ade beli labu setengah bijik, so aku buatkan masak lemak labu. aku masak biasa-biasa je takde yang luar biasa pun. 




Masak lemak labu campur sayur-sayuran hijau untuk bebudak. Periuk aku tu memang hitam camtu. Eh lagi hitam periuk lagi sedap tau makanan korang. ni aku kasi petua. hahahaha ayat coverina.





Ikan cencaru masak taucu. Terlebih masin sikit sebab lupa nak taruk air lebih. Yelah aku masak asyik stop-stop sebab 2 beradik ni jap jap nangis jap jap ngamuk. 




Last skali ayam masak rose ataupun boleh je nak panggil ayam sambal. bezanya cuma aku letak santan sikit so jadilah nama dia ayam rose. 






ehh apesal cam gambar sama? hahahha lantak situ. suma aku snap dalam periuk kuali. tak sempat nak snap cantik-cantik la banyak kerja lagi nak buat.


ok nak basuh baju sidai baju kemas baju ajar suci baca buku ok byeeee!











2 comments:

  1. Sedapnya kak ayam masak sambal tu. Nak resipi boley?

    - ct jannah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok akk dah buat entry resipi ayam sambal.. Cekidaut! :)

      Delete