Sunday 12 August 2012

Good things & Ratatouille

Salam everyone,

setelah semalam ape pun aku x update, so arini aku update sikitlah yer. ape yang hado. ni pun sempat update stelah si kecik tu mentido. semalam kul 2 pagi baru dia tido amik kau.

korang camna dah siap ke baju raya? barang2 raya semua? aku ala kadar je ikut kemampuan. jangan ikut nafsu okay. sebab pompuan ni 9 nafsu 1 akal.. so dont let ur lust control you. tadi pegi carik barang sikit kat SSF, siryes terkejut sbb brg murah sgt. murah bukan 50 rengget atau 60 rengget, tapi ade brg2 yang kau boleh dapat serendah 2 rengget. banyak brg2 yg drg let go sampai rm5. tapi syaratnya ko kene jd membership drg la. alah bukan susah nau. register jelah then ko boleh shopping sampai pokai. tapi entry kali ni aku maleh nak update psl kegiatan aku dan husband kat SSF td. next round la hoccay. ade gambar skali kot2 korang berkenan leh la pegi serbu SSF ramai2.

Okay, sebenarnya lately aku rindu sgt kat kawan2 kolej aku. Alongzura, Angahyan, Agnes, Ciknor, Tuah benjamin (gituuu), Dayat, Rozay, osmet aku koen, maria, mass niera, cik ros, ila... hurm ade aku tetinggal tak? kalu ade maaflah ye sbb dah mari tua ni asyek telupa je. kat Melaka dulu banyak sgt aku belajar. 1st thing 1st, of course la independent. sbbnya aku ni tak pnh jauh dari family aku. masuk asrama pun smpat 2 minggu je kot pastu mak pak aku panggil balek. kali ni nah kau terus kat Melaka aku belajau. Tapi aku syukur. sbb masa ni la aku belajar banyak perkara. mula2 mmg susah. time kau sakit, time kau down, pastu pembohongan dimana2, jenayah berleluasa. mak bapak kau pulak jauh. jadi kau kene blaja camne nak settle sndiri smua tu.  Rumah kitorang dulu pnh kene rompak. takutnya Tuhan je yg tau. aku pulak pnh tlibat 1 kes ni sampai kes ni bwk ke IPD bukit aman. masa tu aku semester 3 / 4 aku pun lupa. sampaikan aku nak kuar umah sidai kain pun takut. tapi nak taknak kau kene hadapi jugak. tapi berkat sabar dan usaha akhirnya aku bjaya gak abihkan study aku 3 tahun. then aku bwak diri ke KL. bermulalah hidup aku yang sebenar.


zZZZZzz adui ngantuk la pulak. nnt2 la aku sambung balik. by da way aku nak cita 1 benda tapi aku just cut it short lah okay. dulu masa muvie ratatouille ni kluar, bersungguh-sungguh aku nak pi tgk sbb comel betul tikus tu. pastu abih je tgk muvie, aku duk merengek kat kawan aku nak makan ratatouille tu. (sejenis makanan.amenda ntah).. bongok tak bongok aku time tuh. hehe~ 



onyonyonyo comel kan comel kan?




rendu korang suma. from da left, aku // angah // tuah.
belakang : aiman // bonzer kami // rozay
# diploma show 2009



me // ciknor // along
angah // ana (mane le ana ni pegi.. :(... )



2 comments:

  1. Rindu kat baby n kenangan kat rumah tu juga... Walaupun eira xlama di situ, tp tetap ada kenangan yg terpahat di hati.. Hehe... Teringinnya nk jmpa suci yg comel! :)) salam aidilfitri... ~mass niera~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk knangan kan kt umh tu? InshaAllah klo ade rezeki leh jumpe. Eira dah balik malaysia ke?

      Delete